Jdi na obsah Jdi na menu
 


Na drift se dá jít různě a z pravidla platí, že čím vyspělejší drifteří budete, tím častěji budete kombinovat více technik najednou. Nemá cenu zde psát návod jak driftovat, to by zabralo tu zbívající půlku servru :-) a proto zde uvedu pouze seznam těch nejvšednějších driftových technik. To, že je třeba pro jízdu driftem mít vypnutou kontrolu trakce (pokud nějákou máte), snad ani zmiňovat nemusím, ale do budoucna se může hodit i odstranění pojistky ABS. Pokud s jízdou bokem začínáte, doporučuji Vám podívat se (alespoň desetkrát) na speciální edici z kuchyně Best Motoring International nazvanou Drift Bible, kde Drift King Tsuchiya-san popisuje většinu z níže popsaných technik, od začátečnických až po pokročilé, včetně spousty dalších rad, typů a triků jak na to jít od lesa. Na našich stránkách jsou k dispozici ke stažení i české titulky k tomuto "dokumentu".



 Power (-over) Drift·
- je to asi to první co zkusit. Nejde o nic jiného než o to, že v klidu projede zatáčkou a při výjezdu z ní prudce šlápnete na plyn. Pokud nemáte příliš měkký podvozek, auto by se mělo přetočit. Je to ten nejlepší způsob jak si poprvé zkusit přetočení a následovné kontra.
 

Saido (E-Brake) Drift· - drift pomocí ruční brzdy. Jedná se už o standartní drift (který je pouze iniciovaný ruční brzdou), ne jen přetočení na konci zatáčky, a proto je lepši si napoprvé vše pečlivě promyslet. Pro detaily opět doporučuli shlédnutí Drift Bible.
 

Shift Lock· - tento manévr je v základu podobný jako drift s ruční brzdou, oba fungují na principu zablokování zadních kol. Tentokrát se tak ovšem stane při podřazování, kdy jednoduše stačí neudělat meziplyn. Kvůli rozdílným otáčkám vstupní a výstupní hřídele v převodovce se zadní kola chvilkově nepatrně zaseknou, což bude mít stejný efekt jako zatažení za ruční brzdu.
 

Feint (Interia)· Drift - toto je už poměrně pokročilá technika. Používá se v ní tzv. přenos váhy, to znamená využívání sertvačných sil při akceleraci,brždění a zatáčení. Feint drift funguje na základě právě setrvačnosti při zatáčení, kdy před zatáčkou řidič velmi rychle zatočí do opačného směru než jde samotná zatáčka a pak během nanosekundy volant vrátí a zatočí do zatáčky. To bude mít za následek "hození" auta bokem právě kůli setrvačnosti. jedná se o pokročilou techniku protože vyžaduje velmi rychlé reakce, dobrý odhad a pro začátečníka je u ní také značná šance skončení v hodinách.
 

Braking drift· - je možný pouze u aut s dobrým vyvážením a podvozkem. Braking drift je podobný feint driftu ve využívání přenosu váhy, ale tentokrát se přesouvá ze středu na předí nápravu, ne ze strany na stranu. Jak už název vypovída, jde jednoduše o přesunutí těžíště dopředu pomocí brždění a utžení zadku kvůli jeho odlehčení, ovšem pozor, jedná se o velmi pokročilou a na sladění náročnou techniku. Pro detailní popis shlédněte prosím Drift Bible.
 

Lift-Off Drift· - jde o techniku často používanou v motorsportu. Pracuje na stejném základu jako je braking drift, tedy na přenosu váhy dopředu, čehož se ovšem dosáhne pouze bleskovým sundáním nohy z plynu. Tento manévr se děla ve vysokých rychlostech a pro nezkušeného jezdce to je přímá sebevražda.
 

Side Brake Drift· - Jedná se defacto o opravující techniku. při normálním ježdění se takřka nepoužívá, je možné jí vidět většinou jen v těch nejvyšších soutěžích jako je D1GP a D1NZ. Pokud jezdec při výjezdu ze zatáčky provede feint drift příliš brzy v poměru k další zatáčce (nebo ho musí tak udělat, například kvůli malé šířce trati), který ho jakoby vhodí do dalšího driftu příliš blízko od zatáčky, může pro pokračování v driftu produpnout brzdy (bez ABS) které se zablokují a auto se najednou jakoby sklouzne rovně, přestože bude pořád natočené bokem. Pak už jen opět v pravý moment šlápne na plyn a zatáčku, před kterou by jinak vjel na trávník na vnitřní straně, projede dalším driftem. Side Brakde Drift je možné udělat buďto pomocí standartních brzd nebo pomocí ruční brzdy, záleží pouze na situaci, v jaké se auto nachází a o jaké auto a nastavení se vůbec jedná, protože v některých autech by sešlápnutí brzd nemělo za následek side-brake efekt ale srovnání auta a konec driftu. Je těžké tuto techniku správně popsat na papír; když se například v Drift Bible podíváte na situaci kde Tsuchiya-san předvádí lift-off drift, tak je krásně vidět, jak se mu auto do druhé zatáčky stáčí příliš brzy a on bleskovým kontra a prošlápnutím brzd provede právě side-brake drift.

· Dirt Drop - Jedná se o standartní techniku používanou při rally závodech. Řidič nechá zadní vnější kolo krátkodobě lehce zajet ven z trati , což bude mít za následek silné uklouznutí zadku. Při závodech v driftování se tento pohyb používa především pro prodloužení driftu do další zatáčky, ne pro iniciování počátečního driftu. Majitelé okruhů Vás za tohle ovšem v lásce moc mít nebudou.
 

Straight Drift· – Známý také jako Manji Drift nebo Choku Dori. Jedná se o show techniku - jde o driftování na rovince. Používá se většinou jen pro pobavení obecenstva; řidič při výjezdu ze zatáčky na např. cílovou rovinku jednoduše pokračuje nekonečnýmy feint drifty ze strany na stranu. Na internetu se pohybuje video natočené z kabiny AE86 závodníka D1 UEO Katsumira jak tuto techniku při svém tréninku několikrát provede, doporučuji se po něm porozhlédnout, jedná se o další nezapomenutelný pohled :-)
 

Clutch· Kick - tady u nás se přeci jenom více používa české označení "spojkový kop" a jeho variace. Název opět mluví za vše. Řidič prostě a jednoduše kopne do spojky a zároveň sešlápne plyn na podlahu což bude mít při vrácení spojky za následek, že zadní náprava dostane najednou ohromný příval výkonu a pneumatiky to zpravidla nevydží a protočí se. "Kopnutí" se často opakuje velmi rychle několikrát za sebou; znovu záleží na situaci, v jaké se auto nachází. Auto se tímto dostane do smyku poměrně rychle a navíc při tom vzniknou oblaka kouře z pneumatik - velmi důležitý "cool" efekt v soutěžích. Existuje ještě jedna možnost jak tohoto dosáhnout, toto je je praktikováno především ve vrcholových soutěřích a je k tomu potřeba nejen spousta tréninku, ale také především nemálo upraveného vozidla. Pro dosažení cool efektu pomocí mraků kouře z pneumatik se používá technika spočívající v tom, že pilot po iniciování driftu v zatáčce zařadí o stupeň výš a sešlápne plyn. Motor se točí v červeném poli, avšak o rychlost výš než auto ve skutečnosti jede (auto jede 90km/h a kola se točí jakoby ve 130km/h). Výsledek nemusím snad ani popisovat, stačí se podívat na jakékoli video s Nomukenem :-)


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Blood problems - If you want be sure more

(ACrealgeQuarge, 2. 9. 2018 23:44)

Compression est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre moelle bat, il pompe le sang par vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/le-cialis-contre-indication/

Pěkně sepsáno

(Jana, 3. 12. 2014 11:26)

Děkuji za skvěle sepsáne driftovací metody a názvosloví já jsem o driftu našla zajímavé čtení jen na http://driftovani.mojeokoli.cz a u Tebe.